Act Coaching

Ben je vaak in gevecht met je verstand? Of heb je het idee dat je niet doet wat je écht zou willen? Heb je behoefte aan meer onbevangenheid? Wil je ontdekken hoe jij je leven het liefste vorm zou willen geven, én de tools aangereikt krijgen dit ook daadwerkelijk waar te maken?

Mijn doel is jou inspireren tot het nemen van een stap of juist stilstaan bij dat wat is, alles naar behoefte. Een methode die ik hiervoor inzet is ACT, Acceptance and Commitment Therapy. ACT is een nieuwe vorm van gedragstherapie, gebaseerd op het principe dat het leven nu eenmaal gepaard gaat met vervelende gebeurtenissen, gevoelens en gedachten. Maar wat nu als we de vervelende gevoelens omarmen en meer afstand kunnen nemen van gedachten? Ik hoor je de vraag stellen: Hoe?

ACT helpt je om meer toegewijd in het leven te staan en om te gaan met tegenslagen, angsten en onzekerheid. Het is meer een ‘way of life’ in plaats van het aanleren van een techniek om gelukkig te worden. Wat mij aanspreekt in ACT is dat je aan de slag gaat met praktische oefeningen, er wordt veel humor gebruikt en de inzet van metaforen geeft inzicht. Tegelijkertijd kan het confronterend zijn en kom je dichter in contact met jezelf.

Het doel is soepeler om te gaan met vervelende ervaringen en terug te vallen op de dingen die voor jou belangrijk zijn. Onderdelen die aan bod komen zijn o.a. mindfulness, afstand nemen van je verstand, acceptatie en waarden.

Coaching kan gegeven worden in combinatie met yoga om in beweging via inspanning en ontspanning met jezelf aan de slag te gaan.